Integritetspolicy - ESSKA
ESSKA

Integritetspolicy

GDPR (General Data Protection Regulation), är en ny lag som gäller inom hela EU från och med den 25 maj 2018, i syfte med att förbättra hanteringen och säkerheten av individers personuppgifter.

Dina personuppgifter används hos oss för att vi ska kunna ge en snabbare och bättre service. Esska är personuppgiftsansvariga för de personuppgifter som rör Kunden som vi samlar in och behandlar i samband med köp hos oss. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med den nya lagstiftningen.

Kundens personuppgifter kan komma att överföras till andra företag; Postnord. Personuppgifterna överförs för att vi ska kunna skicka ut beställningarna. Dessa företag får dock endast tillgång till sådana personuppgifter som behövs för att de ska kunna utföra sina åtaganden och de ingår avtal med Företaget där de förbinder sig att inte använda personuppgifterna för andra ändamål.

Företaget lagrar endast personuppgifter under den tid som det är nödvändigt för att vi ska kunna hantera och följa upp ärenden som exempelvis order och reklamationer.

Kunden har rätt att kostnadsfritt begära information om eller rättelse av de personuppgifter som rör Kunden och som behandlas av Företaget. Kunden har även rätt att begränsa behandlingen av personuppgifterna, begära att behandlingen upphör samt att få ut de personuppgifter som Kunden har tillhandahållit Företaget i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format samt ha rätt att överföra dessa uppgifter till annan personuppgiftsansvarig utan att Företaget hindrar det.

Kund som vill kontakta Företaget angående behandlingen av personuppgifter som rör Kunden kan ta kontakt med Företaget via post eller e-post enligt följande:

info@esska.nu

AB Robert Schmitz / Esska
Box 843
531 18 Lidköping

Om Kunden är missnöjd med Företagets behandling av personuppgifter kan Kunden lämna in ett klagomål till Datainspektionen, eller till motsvarande myndighet i det land där Kunden bor eller arbetar.